Gary Lanzalotti, oprichter van Absentiemanager, wist in 2001 dat het anders moest.
Met ruime ervaring als HR-manager bij toonaangevende organisaties én kennis van ICT-zaken, merkte hij dat zaken efficiënter, makkelijker en beter moesten kunnen.
Een gedreven Amerikaans ondernemer met een duidelijke visie, zo kun je hem omschrijven.
Iemand die altijd vooruit denkt en voorop loopt. Met een hoofd dat broeit vol ideeën die eruit moeten. Niet gek dus dat hij maar liefst 3 bedrijven runt, waarvan Absentiemanager er één is.
“Absentiemanager biedt datgene waar ik tegen aanliep in mijn HR-functies.”, aldus Gary.
“De verzuimcijfers van de arbodiensten kwamen soms niet overeen met de werkelijke cijfers en soms kreeg ik facturen voor huisbezoeken die gedaan waren, terwijl de medewerker allang weer beter was. Men was dan vergeten een herstelmelding te doen bijvoorbeeld. Er was geen overzicht, geen connectie tussen de verschillende partijen. Een hoop frustratie en onnodig tijd- en geldverspilling.
Door slimme ICT-connecties in te zetten verbind je diverse zaken, zoals arbodiensten, verzekeraars en HRM-data met elkaar in Absentiemanager en zo creëer je de ideale workflow voor het verzuimproces. Je mist nooit meer een contactmoment of een belangrijke stap in het proces en dat scheelt tijd met het invoeren, het navolgen van het proces en voorkomt boetes van bijvoorbeeld het UWV. Bij ons systeem krijg je automatische reminders dus je vergeet nooit meer iets.
De voorliefde voor efficiënte ICT zie je dan ook weer terug in het feit dat Absentiemanager in al die jaren 99,9% ‘up and running’ is geweest voor klanten. Ook dat vind ik belangrijk, die betrouwbaarheid. Daar ben ik best trots op!
En we zijn nooit uitgeleerd, want de wetgeving op het gebied van verzuim en HR verandert continue. We zorgen er altijd voor dat de applicatie up-to-date is. Dat scheelt een hoop uitzoekwerk voor de klant.
Ook de technologie staat niet stil en er zijn fantastische mogelijkheden om allerlei app-integraties te maken. Daar maken we nu al volop gebruik van. Ik kijk altijd naar de verre toekomst, wat er dan mogelijk zou zijn en probeer daar nu al op in te springen.
Maar het belangrijkst is misschien wel dat de klant altijd centraal staat. Daarom vinden we persoonlijk contact en continue bereikbaarheid bij vragen erg belangrijk. Samen kijken we dan ook altijd naar de specifieke branche en organisatie en richten de tool daarop in.
Een tevreden klant en duurzaam inzetbare werknemers van zijn of haar organisatie is ten slotte waar je het voor doet. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is iets wat ook binnen onze eigen organisatie hoog in het vaandel staat en dat vertaalt zich naar een goede werksfeer en een laag verzuim.”
Gary Lanzalotti